nedeľa 3. marca 2013

Kuracie žalúdky, žúžiky, zúziky, zuzky...

...takýto guláš, perkelt či ako to nazvať, máme radi. Kuracie žalúdky treba variť trošku dlhšie, ale potom sa vám odmenia dokonalou chuťou...


Suroviny
  • kuracie žalúdky, bravčová masť, veľa cibule (1:1 objemovo k mäsu)
  • zeler, ajvar, cesnak, petržlenová vňať, chilli paprička
  • sladká mletá paprika, čerstvo mleté korenie, majorán, soľ
  • dobré suché čerené víno, kyslá smotana
...na domácej bravčovej masti som orestoval nakrájanú cibuľu, asi tak ako keď idete variť guláš. Keď už bola sklovitosvetlohnedá, tak som k nej pridal asi dve, tri polievkové lyžice najemno nastrúhaného zeleru, potom sladkú papriku, nakrájaný cesnak, korenie a očistené a nakrájané žalúdky. Keď sa mäso zatiahlo, tak som osolil a podlial dobrým, suchým červeným. Víno sa zredukovalo a tak som pridala asi tri, štyri polievkové lyžice ajvaru, podlial som vodou a dusil asi tak 97 minút, priebežne som miešal a podlieval a dusil a varil a ochutnával a zase tak dookola. Keď už boli žalúdky takmer mäkké, odsemienkoval a nakrájal som jednu väčšiu chilli papričku a dal som ju do hrnca aj s viazaničkou petržlenovej vňate...


...mäso je už mäkkučké, šťava primerane zredukovaná, tak som dochutil majoránkou a pridal som kyslú smotanu. Neviem ako to robíte vy, ale mne sa osvedčil tento spôsob... do menšej misky odobrať omáčku a postupne k nej pridávať kyslú smotanu a dôôôkladneee spolu premiešať...


...potom som to (už rozmiešané, spojené a skamarátené) dal naspäť k mäsu a odstavil som. Ako prílohu sme mali gnocchetti... dobrú chuť :)


QR code  -  stiahni si recept do mobilu

12 komentárov:

  1. Som zvedavá, aké reakcie tu budeš mať na tento dnešný recept. Ja osobne mám žalúdky rada, hoci len taký uvarený z polievky, no väčšina ľudí sa na ne pozerá s dešpektom. Neviem ani to, či by som pochodila s takýmto jedlom u mňa doma :-( Napadlo mi teraz, ako som raz varila podobné jedlo z kuracích krídielok. Inšpirovala ma pani domáca v Chorvátsku, kde sme raz boli ubytovaní. Keď som to varila doma, môj mladší syn sedel nad tanierom s jedlom a spýtal sa ma, či budeme mať k obedu aj mäso :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem, každému to určite nebude pochuti :)...sú vnútornosti, ktoré nemusím ani ja, napríklad také ľadvinky. Viem, že aj žalúdky sú vnútornosti, ale je to vlastne čistý sval a nám chutí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aj podľa mňa...a keď ich kúpim a pripravím, recept na blogu pribudne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vynikajúci recept, určite vrelo odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam! My robievame aj na kyslo, škoda, že nie častejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť