sobota 2. februára 2013

bryndzová polievka

...taká nám chutí, lebo je s pridanou hodnotou :) ...možno ten pôvodný, originálny recept je trošku iný, ale skúste niekedy takúto, neoľutujete :)


Suroviny

  • bryndza, bravčová masť, cibuľa
  • čerstvo mleté korenie, sladká mletá paprika, petržlenová vňať, soľ
  • zemiaky, trhaná cestovina, vajíčka na tvrdo

...na poctivej bravčovej masti som orestoval nakrájanú cibuľu, pridal som čerstvo mleté korenie a štipku, až dve domácej sladkej papriky, nechceme mať červenú polievku, len tak jemne oranžovú, preto opatrne...


...do cibuľového základu som dal nakrájané zemiaky a zalial som ich vývarom, ak nemáte, stačí aj voda. Zemiaky som mal o chvíľku uvarené, tak som k nim pridal trhané cesto (prípadne tarhoňu), ale nie veľa, len tak na chuť...


...zemiaky aj cestovina je uvarená, tak som v miske premiešal bryndzu s teplou polievkou (odobral som z hrnca) a vylial som to naspäť do hrnca...už sa nevarí. Dochutil som soľou, zelenou petržlenovou vňaťou a nakrájaným vajíčkom, uvareným na  tvrdo. So soľou opatrne, lebo bryndza je slaná dosť. Vajíčko v lete niekedy nahrádzam nakrájaným ovčím syrom...dobrú chuť :)


QR code - stiahnite si recept do mobilu...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára