streda 30. januára 2013

Pizza pečená na kameni

...pečená na kameni, čo je alternatíva pečenia v peci. Pri pečení pizze je veľmi dôležité dať ju do maximálne rozpálenej rúry a na horúci kameň, aby bolo cesto chrumkavo dokonalé...


Suroviny na cesto ...z tohto množstva máme 3 pizze s priemerom cca 31,7 cm :)
  • 250g hladkej múky,  250g polohrubej múky, 3-4 PL olivového oleja, 
  • 5g sušeného droždia, cca 300 ml vlažnej vody
  • 1,5 KL soli a KL cukru, 
paradajkový základ
  • drvené paradajky, zmes talianskych byliniek
  • 2-3 strúčiky cesnaku, soľ, čerstvo mleté korenie
...z hladkej múky, droždia, olivového oleja, soli, cukru, vlažnej vody robot vypracoval hladké, nelepivé cesto. Ak to za nás bude robiť kuch. robot,  nemusíme robiť kvások, kvasnice sa aktivujú aj bez neho. Keď máme cesto hotové, je dobré nechať ho kysnúť v chlade aspoň 24 hodín...ale nie vždy sa mi to podarí :)  Keď máme cesto vykysnuté, dáme si predhriať rúru na maximálnu teplotu, aj s pizza kameňom, kto ho nemá, môže použiť alternatívu - liatinovú platňu, prípadne plech na pečenie otočený opačne, hore dnom...


... pripravené cesto dáme na papier na pečenie a položíme ho na nejakú podložku, aby sme ho vedeli preniesť na horúci kameň. Z drvených paradajok, cesnaku, talianskych byliniek, soli a čerstvo mletého korenia som spravil paradajkový základ na  cesto...



...na vrch ukladáme postupne všetky ingrediencie, každý podľa chuti a zásob v chladničke. Jedno je však veľmi dôležité - menej je niekedy viac - nedávajme na cesto všetko čo nájdeme v chladničke. Pečieme cca 10min na 250°C...na maximálnej teplote a pizzu dávame vždy do rozpálenej rúry a na rozpálený kameň, lebo tak je to aj v naozajstnej peci, okraje môžeme natrieť cesnakovým olejom, budú ešte lepšie...dobrú chuť :)



QR code - stiahnite si recept do mobilu...


12 komentárov:

  1. Pizza to je taká moja 13.komnata :). Pečiem ju so striedavým úspechom, ale nakoniec ju stále "schrúmeme". Tvoja vyzerá výborne, myslíš, že to bude tým kameňom :) a aký typ hladkej múky používaš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...kameň je fakt dobrá vec, lebo cesto má podobné podmienky, ako v naozajstnej peci. Teraz som robil z chlebovej T650, ale už som robil aj z obyčajnej hladkej a chutila :) cesto z tohto množstva je na dve pizze s priemerom cca 32cm, alebo na tri, také tenšie :)

      Odstrániť
    2. Mňam pizza vyzerá super..
      Tak ma napadlo či by sa namiesto kameňa nemohla použiť neglazúrovaná dlaždica. Tie z glazúrou môžu obsahovať olovo.
      Pohľadám, vyskúšam, dám vedieť.

      Odstrániť
    3. ...ďakujem a myslím, že by to bolo úplne v pohode, aj ten môj kameň vyzerá ako okrúhla neglazúrovaná dlaždica :)

      Odstrániť
  2. Díky, tak vyskúšam, len si musím zaobstarať ten kameň. Už dlhšie o tom uvažujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. a jaký kámen použít?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...je odfotený v recepte, ja som ho dostal ako príslušenstvo k rúre, ale dá sa kúpiť aj samostatne :)

      Odstrániť
  4. Čítala som ze sa nesmie predhrievat kameň

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kameň sa musí predhrievať, v tom spočíva jeho úloha pri pečení...nakumulovať teplo.

      Odstrániť