sobota 16. júna 2012

Lasagne

...šalvia je výborná bylinka nielen na rybky, ale napríklad aj na teľacie. Tak som ju teraz pre zmenu dal do lasagní k teľaciemu...


Suroviny:
  • lasagne, mleté teľacie mäso
  • čerstvá šalvia, cibuľa, cesnak, olivový olej
  • krájané paradajky, paradajkové pyré, cherry paradajky
  • šampiňóny, tvrdý syr, čerstvo mleté korenie, soľ
 Bešamel:
  • maslo, hladká múka, mlieko, muškátový oriešok, soľ
...najskôr som nakrájal cibuľu a cesnak na drobno. Potom som pomlel mäso a na tej cibuľke som ho orestoval aj s cesnakom, pridal som k nemu nakrájané paradajky, potom aj pyré. Dochutil som čerstvo mletým korením, soľou a nakrájanými lístkami šalvie...



...z masla, múky a mlieka som spravil bešamel a dochutil som ho muškátovým orieškom, soľou a čerstvo mletým korením. Na spodok plechu som dal kúsok olivového oleja a bešamelu, potom plátky lasagní...vôbec ich netreba predvárať, zmäknú a uvaria sa v omáčke. Na cestoviny som dal mäsovú omáčku a nakrájané šampiňóny...potom zase lasagne a nakrájané paradajky a bešamel a mäso a nastúhaný syr až pokiaľ som všetko nespotreboval...



...nedávajte viac ako štyri vrstvy cestovín, lebo zväčšia objem a potom by ste jedli len cestoviny. Na poslednú vrstvu lasagní som dal bešamel, nastrúhaný tvrdý syr a šampiňóny. Hodinka v rúre asi tak na 180°C spraví zázrak, ktorý vyzerá takto...


...podával som s čerstvými cherry paradajkami a hodí sa k nim biele suché vínko ...dobrú chuť :)

QR code - stiahni si recept do mobilu...


6 komentárov:

  1. Pri pohľade na tvoje lasagne mám strašný hlad!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňaaam, ja som v noci pozerala na Andrejkine (mňamoty) lasagne a povedala som si, že na obed upečiem. Pečú sa vegánske lasagne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dobrú chuť, výborné sú aj vege...teším sa na recept :)

      Odstrániť
  3. Juuj mnam! Skoda, ze moji doma moc lasagne nemusia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, uvar im čokoládové s banánmi :)alebo s niečím, čo im veľmi chutí...

      Odstrániť