nedeľa 24. júna 2012

Cannelloni

...s mletým mäsom, hubami enoki, zelenou paprikou, nivou a paradajkami s bazalkou...


Suroviny
  • cannelloni, mleté bravčové mäso
  • huby enoki, zelená paprika, paradajky v konzerve
  • niva (alebo iný syr s plesňou), olivový olej, cibuľa, cesnak, čerstvá bazalka
  • sladká mletá paprika, čerstvo mleté korenie, soľ
  • zmes semienok (tekvica, slnečnica, ľan, sezam, píniové oriešky)
...na oleji som orestoval nakrájanú cibuľku, pridal som 2 strúčiky cesnaku a mleté mäso. Dochutil som čerstvo mletým korením, sladkou paprikou a soľou, potom som prihodil huby enoki...


...mäso som dusil asi 34 minút, potom som pridal nakrájanú papriku a paradajky v konzerve (čerstvé sú lepšie, ale len ak sú už naozajstné a nie tie umelé napodobeniny). Keď to všetko prevrelo, pridal som natrhané lístky čerstvej bazalky a odstavil som..
Keď mäsová zmes trošku vychladla, tak som do nej nastrúhal Nivu a naplnil som ňou cannelloni, len tak malou lyžičkou. Ak vám trošku mäsa ostane, kľudne ho dajte okolo cestovín. Neviem prečo, ale mne to vyšlo úplne presne. 

Omáčka
  • paradajkové pyré, sladká smotana
  • cesnak, čerstvá bazalka, soľ
V hrnci (tom v ktorom som robil mäso) som nechal prevrieť paradajkové pyré, pridal som nakrájaný cesnak, asi tri strúčiky a sladkú smotanu. Dochutil som soľou a lístkami bazalky. Omáčkou som zalial cannelloni. Na vrch som dal niekoľko plátkov masla a prizdobil som zmesou semien (tekvica, slnečnica, sezam, ľan, píniové oriešky)...


...piekol som v rúre asi 40 minút a na 180°C...


...biele suché, ročník 2009 nasadilo tomuto jedlu zlatú korunku...dobrú chuť :)

6 komentárov:

  1. Juraj, hneď by som si dala. Cestoviny zbožňujem a tieto vyzerajú skvele šťavnato :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnam! ja som zatial robila iba taku klasiku, plnene spenatom a ricottou. tymto by som tiez neodolala, vyzeraju skvele!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ja musím vyskúšať pre zmenu tie s ricottou :)

      Odstrániť
  3. Huby Enoki? to vidim prvy krat, je fajn, ze sa tu clovek nieco nove dozvie, aj si ich krajal? ci nechal take dlhsie? :-) cannelloni su aj u nas oblubene, strasne dobre je to, ako aj lasagne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...áno nakrájal som ich, ale dajú sa použiť aj v celku, len pozdĺžne rozdelené :)

      Odstrániť